Jim Cramer (amerikai televíziós személyiség, író, előadóművész és egykori hedge fund menedzser. Ő a Mad Money műsorvezetője a CNBC-n, és a Squawk on the Street műsorvezetője), hétfőn a CNBC műsorában elmagyarázta, miért érdemes a befektetőknek az Alphabet részvényeit tartani a portfóliójukban, dicsérve a keresési üzletág és a vállalati tulajdonú YouTube folyamatos sikerét.
Cramer úgy döntött, hogy elad néhány Alphabet részvényt, mert attól tartott, hogy az új mesterséges intelligencia lekérdező rendszerek végül „egzisztenciális kihívást” jelentenek a Google keresési üzletágának. Ám aggodalmait a tech óriásra vonatkozó buktatókkal kapcsolatban, elemzői megjegyzések segítettek elfojtani. „Ne feledje, hogy még ha van is probléma, ezeknek a srácoknak nagyon sok módja van arra, hogy előhúzzák a nyulat abból a bizonyos kalapból, akár egyik napról a másikra. Nem a semmiért tartják ennyire értékesnek ezt a céget” – mondta.
Az Alphabet leginkább a Google keresőjéről ismert. A Google a keresés szinonimájává vált, ami a becslések szerint 90%-os globális piaci részesedést jelent. A Google fejőstehén a cég számára, a keresőmotor 2023-ban 175 milliárd dollár bevételt termelt, ami közel 8%-os növekedést jelent 2022-höz képest.
A masszív bevételnövekedés annak ellenére következett be, hogy 2023 viszonylag lassú volt a hirdetési növekedés szempontjából, mivel sok hirdető óvatos volt hirdetési költségvetésével a gazdasággal kapcsolatos bizonytalanságok miatt. A keresési bevételek azonban gyakran kevésbé érzékenyek gazdaságilag, mint más típusú hirdetések. Ennek az az oka, hogy ez a fajta reklám teljesítmény alapú, és így jobban mérhető hatással van az eladásokra.
Az Alphabet másik nagy üzlete a YouTube, amely 2023-ban 31,5 milliárd dollár bevételt termelt, ami 8%-os növekedést jelent. A Google-hoz hasonlóan bevételeinek nagy részét a hirdetésekből szerzi. A cég YouTube Premium és Music szolgáltatásai azonban éppen csak meghaladták a 100 millió előfizető számát. Mindkét szolgáltatás hirdetésmentes tartalmat kínál, és mintegy 15 milliárd dollárral járult hozzá a YouTube bevételéhez.

Cramer a YouTube-üzletágát is dicsérte, amely 423 milliárd dollár értékű lehet, a Needham-féle Laura Martin januári kommentárja szerint. Megjegyezte, hogy az Alphabet nem veszített sok piaci részesedést jövedelmező keresési franchise-jában, hivatkozva az Oppenheimer & Co. nemrég megjelent cikkére, amely a keresést hangsúlyozta, mint a leghatékonyabb hirdetési platformot, és rámutatott, hogy a vállalat uralja a szektort.
Cramer megemlített egy Bloomberg-sztorit is, amely rámutatott a YouTube még mindig tartó népszerűségére a fiatalok körében. Az iroda idézett egy Pew Research felmérést, amely szerint a tinédzserek 71%-a naponta látogatja az oldalt, míg a versenytárs TikTok-ot ezzel szemben az 58%-a. „Láthatja, hogy bármely fogyasztói termékeket gyártó cég miért szeretne ott hirdetni” – mondta. „Ezek a kiemelt évek, hogy elérjék a tinédzsereket, meg kell jelenni előttük, amikor olyan életre szóló dolgokról döntenek, mint, hogy melyik fogkrémet, borotvát vagy gabonapehelyet fogják használni.”
A vállalat a YouTube Short videókon keresztül is versenyezni kíván a TikTokkal, és ösztönzi az alkotókat a platform használatára. A YouTube Shorts bevételszerzése még korai szakaszban van, de a platform havi több mint 2 milliárd felhasználója miatt nagy potenciális lehetőséget jelent, nem beszélve a Mesterséges Intelligencia még kezdeti állapota adta lehetőségekről, amely szintén az Alphabet profiljába vágó iparág.